Класическо италианско тирамису | Authentic Classic Italian Tiramisu

понеделник, януари 27, 2020


Продукти за торта с размер 28 см

3 пакета готови бишкоти савоярди (на мен ми бяха достатъчни само 3)
4 - 5 чашки студено кафе еспресо от хладилника
500 гр сирене Маскарпоне студено от хладилника
4 жълтъка
2 белтъка
100 гр бяла захар
1 супена лъжица марсала или друг ликьор, който предпочитате (алтернативно добавете щипка ванилия)  аз ползвах кафе ликьор
2 супени лъжици горчиво какао на прах за поръсване 

Предварително пригответе кафето, сложете го в хладилника да се охлади. След това отделете жълтъците от белтъците.

Разбивате на твърд сняг белтъците с 40 г от захарта. Разбивате след това и жълтъците със останалата захар докато не се получи пухкав крем.

Студеното маскарпоне разбийте с миксер заедно с ликьора за да се получи гъста и кремообразна смес.


Добавете сместа от жълтъците към маскарпонето като бъркате много внимателно  на ръка.

След като сте получили хомогена смес добавете внимателно, на няколко части и разбитите белтъци на сняг.


Сглобете тортата както вие прецените, в тавичка в отделни купички или във ринг за торта с падащо дъно.

Аз в случая ползвах форма за торта с падащо дъно.



Започнах първо с един ред бишкоти савоярди напоени с кафе, после покрих с обилен слои крем, и повторис с още един ред бишкоти напоени в кафе.

След това покрих отново с обилна доза крем, разпределен много добре.

Покрих стените на формата с ацетатна хартия  за да се получат перфектни след като крема стегне добре.

Почти готовото тирамису сложих  да престой в хладилника за една нощ.

На следващия ден отстраних от формата и поръсих обилно със горчиво какао на прах.


Помогнете ми в популяризирането на моя блог ако го харесвате, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Можете също да харесате страничката ми във фейсбук тук. Благодаря, ви!

You Might Also Like

0 commenti

Последвайте ме в instagram