Домашна - Торта черен шоколадов мус чийзкейк

петък, януари 11, 2019


Направих си най-накрая мус торта по мой вкус! Нежна, топяща се в устата торта с черен шоколад и сметана.

Продукти за торта с диаметър 20 см.

За блата тип бисквит
2 яйца на стайна температура
60 г захар
40 г брашно тип 500
15 г неподсладено какао на прах
1 с.л. ванилов екстракт
щипка сол
половин с.л. бакпулвер не е задължителeн

 За муса с шоколад и сметана
300 мл сладкарска течна сметана
320 г натурален черен шоколад с 50% какао
225 мл разбита сладкарска сметана

За сиропа
100 мл вода
50 мл кафе
1 с. л. захар


















Сироп:
Смесете водата и захарта. Затоплете ги леко до разтваряне на захарта. После добавете кафето. Отстранете от огъня и оставете сиропа да изстине.

Блат:
Разделете белтъците от жълтъците. Разбиват се жълтъците и захарта до пухкав лек крем. За около 10 минути, използвам планетарен миксер.
Белтъците се разбиват на твърд сняг с щипка сол. Прибавят се постепенно при сместа от захар и жълтъци, като се внимава да не спадат яйцата. Постепенно се прибавят брашно, какаото и бакпулвера. По възможност предварително пресети. Сместа се изсипва и се пече в тавичка с диаметър 20 сантиметра, покрита с намаслена хартия за печене. Пече се в предварително загрята фурна на 180 С за около 10 минути. Пробвайте с клечка за зъби. Извадете блата и ги оставете да изстине в тавичката, а през това време пригответе муса.

Мус:
Кипнете 300 мл сметаната, после добавете шоколада, разбъркайте докато не се разтопи напълно до хомогенизиране. Оставете да се охлади. Разбийте с миксер готварската животинска сметана 225 мл, прибавете към млечната смес при непрекъснато разбъркване с миксера на нисък оборот внимателно.

Съединяване:
Поставете единия блат върху поднос, оградете го с ринг за торта. Сиропирайте леко блата с сиропа. Отгоре изсипете муса, загладете. Поставете в хладилник тортата, за да се стегне за поне 6 часа. Използвайте леко навлажнен с топла вода нож при рязането на всяко парче. Украсата е по желание! Да се консумира до 2 дни.


Помогнете ми в популяризирането на моя блог ако го харесвате, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Можете също да харесате страничката ми във фейсбук тук. Благодаря,ви!

You Might Also Like

2 commenti

  1. Здравей Веси :) Много се радвам,че попаднах случайно на твоят блог! Намерих доста интересни и изкушаващи рецепти. Днес именно направих тази шоколадова тортичка.С моя бъдещ съпруг обожаваме шоколад, а аз съм голяма фенка на муса. Така че съм сигурна, че тази рецепта ще е добро попадение. В момента е в хладилника и се надявам до довечера да е готова за консумация :) Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Катя! Благодаря ти че се отби при мен. Много ми стана приятно когато видях коментара ти. Аз лично съм голям фен на шоколада. И се радвам че сте и вие. Вярвам че муса ти се е получил перфектно. Ще се радвам да видя някоя снимка. Поздрави и на теб!

      Изтриване

Последвайте ме в instagram